Erik Gemser (MotoMan)

Leuk als de forumleden zich voorstellen of hun verhaal willen vertellen

Moderators: MotoMan, YOURI

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Erik Gemser (MotoMan)

Bericht door MotoMan » 20-01-2018 14:10

As beheerder zal ik het voorbeeld geven :wink: :

Ik ben 63 jaar (1955) en al jaren een enthousiaste motorrijder. Het begon zo rond m'n 40e dat het motorvirus mij greep. Via een kennis kon ik twee motoren krijgen die verspreid over tig dozen in onderdelen lagen te verstoffen in een loods. De papieren zaten er bij, maar er moest eerst flink gesleuteld worden. Het bleek dat 1 motor redelijk compleet was en de andere miste een paar kleine onderdelen. Op een oldtimerbeurs vond ik deze uiteindelijk. Het bleken twee nagenoeg dezelfde Yamaha's RD 350 te zijn. Beiden uit 1972. De uitdaging was natuurlijk om er op te gaan rijden (Nog zonder rijbewijs).

Na ongeveer een half jaar was ik het sleutelen wel een beetje zat. Vaak lukte het niet de RD 350 te starten. Bij toeval kreeg ik nog een motor. Een Triumph Bonville. Ook uit 1972. Deze reed beter en startte beter. Dan daar maar op rijden. (Nog steeds zonder rijbewijs).
Toch maar m'n rijbewijs gehaald (in slechts 4 lessen) en het touren kon beginnen. Helaas bleek de Triumph ook niet zo betrouwbaar en schudde boven de 100 km/u zo erg (Euvel van een 1 pitter) dat het rijplezier behoorlijk afnam. Ook het rijden op de smalle bandjes van de Yamaha's 350 was geen pretje.

M'n vrouw kwam met een lumineus idee. Verkoop de hele boel (is de schuur ook leger) en koop de motor die je echt wil hebben. Dat was niet tegen dovemansoor gezegd!!!!

Ik kon de hele boel erg goed verkopen op Marktplaats (toen in z'n begintijd). Zo goed zelfs dat ik van de opbrengst een compleet andere motor kon kopen.
Het werd een Yamaha Vmax. Een prachtige motor met heel veel kracht. Geen kickstart meer en een en al luxe. GEWELDIG.
Jaren met de Vmax vele tourtrips gemaakt en zelfs 2x in de Dolomieten geweest. Een feest.

Zeven jaar geleden kreeg ik diverse operaties en mijn conditie nam ziender ogen af. Uiteindelijk resulteerde dat in een flinke gewichtsafname (van 112 naar 82 kilo), maar gelijktijdig ook in m'n kracht. Helaas werd de Vmax met z'n bijna 350 kilo mij te zwaar. Ik kreeg 'm met goed fatsoen niet meer zonder heel veel kracht uit m'n schuur. Tsja....wat nu.

De oplossing was de Vmax in te ruilen. Ik vond een motordealer die er wel voor voelde. Hij had twee Aprilia MOTO 6.5 staan. Een model wat me zeer aansprak. Na een proefrit was ik meteen verkocht. Goede zit, krachtig genoeg (650 cc) en zeer wendbaar. Toch even wat anders dan die zware Vmax. De MOTO 6.5 kreeg nog een servicebeurt en hij liep weer als een naaimachine. Ik koos voor de zwarte versie en hij zag er keurig verzorgd uit. De deal was rond. Nog een keer omkijken naar m'n ouwe Vmax en daarmee een tijdperk afgesloten. Het MOTO-tijdperk kon beginnen. Meteen viel me op hoe er naar gekeken werd. Met de Vmax had ik al geen klagen van belangstellenden maar met de Aprilia Moto 6.5 leek bijna iedereen om te kijken. Grappig.

Ik hoop hier andere MOTO-liefhebbers te treffen en wie weet kunnen we wat ritjes maken. TOT ZIENS! Gr, Erik
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Bericht door MotoMan » 20-01-2018 15:49

Nog even een foto tentijde van de ruil:


Afbeelding

En dit is 'm geworden:



Afbeelding


Afbeelding
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Bericht door MotoMan » 27-02-2018 14:47

Afgelopen weekend en de twee dagen daarvoor was er weer een Motorbeurs in Utrecht. Ik heb danwel afstand gedaan van m'n ouwe Vmax, maar naast de liefde voor de MOTO'6.5 is er toch nog een plekje overgebleven voor de Vmax.

Op de Motorbeurs heb ik dan ook een dag gestaan (op vrijdag) op de stand van de VmaxClubHolland. Over gebrek aan belangstelling hadden we absoluut niet te klagen. Drommen motorliefhebbers trokken voorbij en in grote getale bleven ze in de Vmax-stand hangen. Er stonden dan ook 4 prachtexemplaren (waarvan 1 met zijspan, ZEER speciaal). Al die verhalen maakte dat de dag voorbij vloog. Zo enorm leuk was dat!!!!
Dat smaakte naar beslist meer. Maar na 1 dag op de stand was ik wel doodmoe, eerlijk gezegd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De dag er voor (donderdag) was ik ook al geweest. Een prachtig motorjasje gescoorde en m'n ogen uitgekeken van al dat mooie toys-for-boy's-spul. Weer veel energie opgedaan voor het motorrijden.

Afbeelding

Ook op zondag ben ik nog geweest. Had toen afgesproken met Youri (zie 'Stel je voor'). Hij had z'n broer en twee vrienden bij zich. Een hele leuke dag weer en vooral gezellig. Jammer dat ik toen aardig mijn lijf begon te voelen van al dat slenteren. Maar evengoed, gewoon doorgaan. Jammer dat het op een gegeven moment voorbij was.

Afbeelding

Wat me opviel was dat er maar 1 Moto'6.5 te vinden was op de beurs. Verder niets. Ook de Aprilia-Riders-Assosiation (ARA) had een stand, maar dit jaar geen Moto'6.5 helaas. Misschien volgend jaar weer wel? Zou wel leuk zijn. En dan een dag op de ARA-stand staan? Wie weet. Dat het leuk om te doen is weet ik nu al......
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Bericht door MotoMan » 18-10-2018 20:43

Ha nieuwe info!

Uit Italie kreeg ik de volgende informatie over de eerste bezitter van mijn Moto 6.5:
Your Motò was sold on 1998 March 11 to Stassen A.P.M.,
Staalmeesterslaan 301 10570Amsterdam. Phone number 020-61822751,born on 29 Jan 1958
Zou leuk zijn een keer die man te spreken....
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Bericht door MotoMan » 12-12-2018 20:54

Vandaag kreeg ik de bevestiging dat ik per 1 januari 2019 officieel lid ben van CLUB 6.5 ITALIA

Erg leuk! Aan te bevelen!
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Bericht door MotoMan » 26-01-2019 13:55

Mijn verzameling documentatie:


Afbeelding
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Bericht door MotoMan » 04-02-2019 09:46

Ik heb dus een ZWARTE Moto 6.5

Maar de ORANJE versie vind ik ook heel mooi......

Het heeft even geduurd, maar omdat ik de oranje versie (naast de zwarte) van de Moto 6.5 dus ook mooi vind, besloot ik een complete kleurset van de oranje versie te 'sparen'.
Ik bedoel hier mee dat de de onderdelen die zo kenmerkend zijn voor de oranje-versie dus verzameld zijn.

Dat zijn:
- te tank (oranje / zilver)
- voorspatbord in zilver
- radiatorkapje (oranje)
- twee zijpanelen (links en recht in het zilver)
- paneel achterzijde (zilver)
- zadel (grijs / zilver)

Ik heb het nu compleet.
Het is best een prijzige investering maar met een beetje geluk 'loop je er tegenaan' door regelmatig het internet af te struinen naar 'koopjes'.
Facebook en de contacten van Moto-6.5-liefhebbers onderling blijkt het meest op te leveren. Ebay wellicht als je nog net dat laatste onderdeeltje nodig hebt.

Maar het is me dus gelukt.
En waarom? Het lijkt me leuk af en toe van kleurset te veranderen...Haha!

O ja, om echt iedere kleurstelling te hebben zou ik nog de tank in creme/grijs er bij kunnen verzamelen. Eens kijken of ik daar een keer 'tegenaan' loop.....

Afbeelding

O ja, heb je dus juist de ORANJE versie, dan kan je juist de ZWARTE kleurstelling sparen....
Ik ben benieuwd of er meer liefhebbers dit hebben gedaan.
In Italië zijn meer 'collega's' die het gedaan hebben.
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Bericht door MotoMan » 01-05-2019 21:03

Afgelopen zaterdag naar een meeting geweest van m'n ouwe cluppie! De Vmax Club Holland. Goede opkomst, gezellig en ik was de enige met een andere 'fiets'. Een goede motormaat van me, Theo Evers begroette me en keek meteen met een schuin oog naar m'n Moto 6.5. Weer lekker bij kunnen praten en ondertussen opdrogen. Want er was me toch een bui onderweg..... Heb de traditionele Vmax-Rit niet meegereden (kan ze toch niet bijhouden), maar m'n Vmaxhart klopt nog steeds.......


Afbeelding

Afbeelding

Tot mijn niet geringe verbazing kreeg ik maandag opeens onderstaande foto toegestuurd.
Wat bleek, Tejo had in het weekend ook een Moto 6.5 gekocht. Toen hij mijn moto zag wist hij het weer: Hij wilde er ook eentje (bij) hebben. Nou dat is toch SUPER!! Inmiddels hier ook lid, dus dat gaat wat beloven de komende tijd....

Afbeelding

Hij had 'n meteen een poetsbeurt gegeven!!!
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Re: Erik Gemser (MotoMan)

Bericht door MotoMan » 28-08-2019 07:00

De afgelopen 3 maanden niets aan de hobby (de Moto en het motorrijden) kunnen doen...... :|

Niet omdat ik geen zin had of dat ik niet kon, nee de tijd ging volledig op aan het verbouwen en klussen van het nieuwe huis van m'n dochter Esther in Rijswijk.
Ze heeft met haar gezin een prachtig statig herenhuis kunnen kopen in het oude centrum van Rijswijk (Emmastraat), gebouwd in 1915 en nog vrijwel in originele staat.
Er is in de jaren '70voor het laatst grondig verbouwd (gelukkig niet verpest) en al die latere jaren wel goed bijgehouden, maar de vorige eigenaresse (een vrouw van 96) was nou niet bepaald meer met de tijd meegegaan. Kortom, alles moest toch vernieuwd worden, keuken, toiletten, badkamer, inclusief alle installaties zoals elektra enz, enz,.. Gelukkig is er een hele goede aannemer ingeschakeld, maar er blijft heel veel werk over wat gedaan moet worden. De aannemer concentreert zich voornamelijk op de volledige beganegrond en badkamer met toiletten, maar de 1e en 2e verdieping zijn we zelf gaan opknappen. Man, man, man, wat een klus was dat. Al m'n tijd ging er in (samen met dochter en schoonzoon). Deze week moeten ze verhuizen (oude huis verkocht), maar af is het nog lang niet. De oplossing is dat het gezinnetje (met mijn kleinzoontje) een paar weken bij ons komt logeren.
Dus de rust is nog niet wedergekeerd. Toch is de grote druk er een beetje vanaf en kan de huisraad al verhuist worden. Omdat het niet handig is met een kleintje in te huizen terwijl er nog geen keuken is en de badkamer half af, is dus het tijdelijk logeren van het gezinnetje bij ons de uitkomst. ERG gezellig natuurlijk, maar van een rustmoment is nog nauwelijks spraken. Ik hoop dat met een maandje het huis 'af' is en dat iedereen weer z'n eigen plekje kan opzoeken.

De hobby staat dus even in de koelkast, maar ik kijk weer uit naar de periode dat ik weer meer kan gaan motorrijden en sleutelen aan m'n tweede Moto 6.5 (opknapper).... 8-)
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Re: Erik Gemser (MotoMan)

Bericht door MotoMan » 26-01-2020 09:00

Even een leuk fotoshopje.... Kwam een foto tegen van Philippe Starck met een persoon. De gedaanteverwisseling met de persoon maakt het net of ik Starck ken......Haha!!

Afbeelding
Disign Philippe Starck
Plaats reactie

Terug naar “Stel Je Voor / Persoonlijk”