https://www.afsmotorparts.nl/index.php? ... uct_id=810
https://abbastands.co.uk/product-detail.asp?pid=1
Niet goedkoop (120 Euro) maar wel erg handig.Geen gedoe meer met motoren die geen middenbok hebben of prutsen met een onhandige, instabiele conventionele paddock stand. De ABBA Superbike Stand is een volledig enkel persoons sport bike stand die op de as van de achterbrug past. Het voordeel van de ABBA Superbike Stand is dat je deze kan gebruiken als je motorfiets naar de zijkant leunt en dat je daardoor niet je motor omhoog hoeft te houden terwijl je hem opbokt. Je kan de motor veilig rechtop tillen met de geintegreerde telescoop arm. Omdat de ABBA Superbike Stand het "midden" van de motor ondersteund kan hij achterover gekanteld worden om zo, met gebruik van je eigen krik, of met een van onze front lift producten "Front Lift" of "Front Lift Arm", beide wielen van de grond te halen. Met beide wielen van de grond haal je alle druk van de vering en ophanging en dat maakt het de perfecte oplossing voor het (langere tijd) opslaan van je motorfiets. De ABBA Superbike Stand maakt je motorfiets onderhouden veel makkelijker dan met een conventionele paddock stand en met de ABBA Tool Tray houd je al je gereedschap en onderdelen bij de hand en bij elkaar.
ABBA Superbike Stand voordelen:
Volkomen veilig, 1 persoons bediening
Extreem stabiel en veilig
Beide wielen kunnen veilig van de grond getilt worden in combinatie met de ABBA Front Lift of Front Lift Arm
De ABBA Superbike Stand maakt het mogelijk om volledig onderhoud te plegen, je kan de hele motor demonteren inclusief vering, aandrijving, veerpoten, motorblok en zelfs de achterbrug (in combinatie met de optionele adapter)
Er hoeven geen Bobbins gemonteerd te worden, de motor blijft standaard
De ABBA Superbike Stand is geschikt voor zowel motoren met dubbel zijdige achetbrug als die met enkelzijdige achterbrug, je hoeft dus geen andere Superbike Stand aan te schaffen als je van motor wisselt
De ABBA Superbike Stand maakt geen krassen op je achterbrug
De speciale Fitting Kits zorgen voor een perfecte pasvorm voor meer dan 200 motorfietsen (separaat bij te bestellen)
Alle ABBA producten worden in het Verenigd Koninkrijk geproduceerd
De ABBA Superbike Stand heeft meerdere prijzen gewonnen van MCN en Ride magazine!
Instuctievideo:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... S1kpUNcPiY
https://www.youtube.com/watch?v=LQJPBPxpYs4
Handleiding:
https://abbastands.co.uk/documents/supe ... ctions.pdf
Gefeliciteerd met de aankoop van de abba Superbike-standaard! U hebt gekozen voor de allerbeste standaard voor uw motorfiets die wordt gebruikt door duizenden tevreden motorrijders over de hele wereld. Volg deze eenvoudige stappen om uw stand te gebruiken.
Na het verwijderen van de standaard uit de doos zou je moeten hebben: de twee grote rode delen, de gouden T-draad met schroefdraad, de gouden "standaardhuls" en de 8 mm zwarte duimschroef. Breng eerst de gouden T-balk door het gat op de standaard en wind in de moer. Schuif vervolgens de gouden "standaardhuls" over de draad zoals weergegeven in de bovenstaande afbeelding.
Draai vervolgens de zwarte duimschroef vast in de voet van de standaard. Het is raadzaam wat vet aan deze draad toe te voegen. Als u een montageset voor uw fiets hebt gekregen, moet u de fittingen in de juiste zijden van de standaard plaatsen. Controleer eerst of de fittingen geschikt zijn voor uw fiets, deze passen ofwel in de scharnieropening (en) van de zwenkarm of op de moerkop aan elke kant van de fiets.
Gebruik vervolgens, terwijl de fiets op zijn eigen steun / zijstandaard steunt, het handgreepgedeelte van de standaard aan de linkerhand (de zijkant) van de fiets met de standaardvoet voor de steunvoet, door de fitting in het gat of over te steken de draai-arm draaipuntkop.
Loop rond naar de andere kant van de fiets en schuif het kleine gedeelte van de standaard over de basis van het eerder gemonteerde handvatgedeelte, waarbij u erop let dat u het handgreepgedeelte niet af duwt. (Houd op de plaats met de linkerhand volgens bovenstaande afbeelding).
Draai de duimschroef stevig vast (zo dicht mogelijk met de hand).
Draai de grote "T" -stang handvast vast. Dit heeft slechts een aantal beurten nodig om de speling uit de standaard te halen (niet te vast aandraaien).
Zet de fiets rechtop en controleer of de stuurstangen recht zijn. Houd vervolgens het stuur van de fiets met uw linkerhand vast en trek de verlengingshendel naar boven en til de fiets met uw rechterhand op (naar voren trekken).
Dat is het! Je moet nu je fiets veilig op de standaard laten zitten. Uw fiets kan voor onbepaalde tijd worden achtergelaten in deze positie. Om de standaard te verwijderen: Laat de standaard zakken door de hendel richting de achterkant van de fiets te trekken, denk eraan weerstand te bieden aan de handgreep wanneer de standaard het draaipunt passeert. Verlaag dan langzaam naar de grond. Herhaal tot slot de bovenstaande stappen in omgekeerde volgorde.
Opmerking: op sommige modellen moeten mogelijk de scharnierkapjes van de zwenkarm worden verwijderd.