TUTTOMOTO 1995

Moderators: MotoMan, YOURI

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

TUTTOMOTO 1995

Bericht door MotoMan » 29-04-2021 22:29

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Een manche Of wanneer Philippe Starks passie voor motorfietsen Ivano Beggio overtuigt om de motor van zijn dromen in productie te nemen.  Geschiedenis van de samenwerking tussen het meest prestigieuze potlood in Frankrijk en het inzicht van de beschermheilige Aprilia.  De Motó 6.5 maakt zichzelf los van de rugzak zonder het leven vermoeiend te maken en de portemonnee te legen.  De motor is afgeleid van de Pegaso

Als je veel gokt op het ontwerp dat Philippe Stark eindelijk introduceert, of bijna alles zoals in het geval van de Aprilia Motó 6.5, is het panorama van voorstellen voor motorrijders verdeeld - het publiek in twee delen: wie waagt de sprong?  En dat doet hij door niet te spelen met de techniek op het eerste gezicht van een originele lijn en die de dynamiek zonder voorbehoud verwerpt, maar met de simpele structuur.  Aprilia wilde een enkele cilinder.  nam het risico en deed het goed;  de Motó, gewenst, ontworpen en gevolgd - beide alternatieven voor korte mode tot de introductie door jou in productie iets nieuws in de extreem rijke nica of de aerodynamische aanhangsels - Ontwerp en constructieve filosofie zijn interessant.  De nieuwe 650 Aprilia is dat inderdaad 

DE PAWL VAN DE ONTWERPER IN ELK DETAIL Stark heeft ook gezorgd voor, en opgelegd, het ontwerp van de accessoire-onderdelen om een ​​continuïteit van stijl te hebben. Elk onderdeel is grijs, inclusief draden en leidingen. De prachtige instrumentatie verdient meer aandacht.

MET HET ONTWERP IS WAT FUNCTIONALITEIT VERLOREN Speciaal ontworpen elektrische bediening, discreet comfort. Maar op de Motó is het moeilijk om de ruimte te vinden om een ​​alarm te repareren, terwijl de schokdemper kan worden afgesteld zolang de uitlaatdemper is verwijderd en de matte verf het moeilijk maakt om de bovenbouw schoon te maken. Aprilia heeft enkele accessoires voorbereid, zoals bagagerekken en windschermen.


gekenmerkt door kleine afmetingen en een enkele cilinder die goed is uitgerust in termen van vloeibaarheid in plaats van kracht, die goed passen bij het concept van een "vriendelijke" fiets, een fiets die gemakkelijk te gebruiken en te onderhouden is;  een motorfiets die uit de mode is, maar die een nieuwe trend wil opleggen.  Hier is het basisidee precies dit: een voertuig dat ten dienste staat van de gids, dat niet imponeert met zijn kracht en dat niet iedereen dwingt zich piloot te voelen.  Omdat, volgens Stark, momenteel de motorfiets «... niet meer is dan de uitdrukking van valse mythen en echte karikaturen.  Op zeldzame uitzonderingen na heeft hij zijn ziel verloren.  Het is tijd om het te onderzoeken en opnieuw uit te vinden ».  Van de residentie Mitterrand tot de keukenaccessoires van Alessi, Stark 

dus ontwierp hij de fiets van zijn dromen.  De afwezigheid van hoekige lijnen, de eivormige vorm van het frame, de korte uitlaatpijpen en de Spartaanse instrumentatie vallen op in de esthetische originaliteit van de nieuwe 650 Aprilia.  Maar bovenal houden we van de perfecte afstemming tussen opbouw en technische details.  Het relatief hoge zadel vanaf de grond en de slanke vormen van de Motó bieden een comfortabele en natuurlijke rijhouding die binnen ieders handbereik ligt: alleen de pedalen mogen minder geavanceerd zijn en het zadel verdient meer padding.  Onderweg is de Motó buitengewoon volgzaam, zeer handelbaar en al met al licht om te rijden (150 kg aangegeven).  Meer dan de afwezigheid van een koepel, het zijn de fietsmaatregelen die overtuigen 

bijen dat dit een fiets is die geschikt is voor de stad en voor kronkelige routes, want naast 120 keer, als het waar is dat hij stabiel blijft, lijdt hij aan een te snelle en niet erg zelfstabiliserende voorkant.  De Motó is echter altijd veilig, ook dankzij de uitstekende schijfrem voor (van achteren willen we echter meer vermogen) en ophangingen die niet kapot gaan als je per ongeluk remt of abrupt het gaspedaal intrapt tijdens het doorgeven het asfalt is losgekoppeld.  Makkelijk te besturen in het verkeer, de 650 Aprilia / Stark wordt leuk op bochtige heuvels, hoewel de stil aangedreven motor minder briljant is dan de Pegaso-versie zelf.  De Rotax met vijf kleppen is namelijk grondig gemodificeerd in functie van een superieure rondheid bij lage toerentallen.  Het heeft slechts één carburateur (40) in plaats van het paar Pegaso, de nokkenassen, de inlaatkast en de ontsteking zijn ook anders.  Andere innovaties zijn de krukas die op bussen draait (zoals de BMW F650) en de oliepomp met een grotere capaciteit.  Alle veranderingen die het karakter van deze krachtige motor hebben veranderd, die nu in feite regelmatiger is en klaar is voor lage toeren, maar ook minder bevredigend wanneer de snelheid hoger is dan 130 per uur of wanneer acceleratie vereist is bij het inhalen.  Deze 650 is erg populair op de lijn.  Van guidarc lijdt het daarentegen op het gebied van puur plezier onder de vergelijking met de beste endurofietsen. 


TECHNIEK IN EEN OOGOPSLAG

Rotax eencilinder 4-takt vloeistofgekoelde motor met balansas.  KETTING aangedreven dubbele as TIMING en 5 radiale kleppen (3 inlaat).  BOOR EN SLAG 100x82,7 mm.  VERPLAATSING 649 cc.  COMPRESSIE 9: 1. Niet aangegeven MACHT.  VOEDING van een Mikuni BST 40 vacuüm carburateur CDI ELEKTRONISCHE ONTSTEKING Geforceerde SMERING met dubbele pomp en droge corter.  VERSNELLINGSBAK of vijf versnellingen;  mechanisch bediende lamellenkoppeling in oliebad;  laatste kettingaandrijving.  ELEKTRISCH STARTEN.  FRAME enkele ligger met dubbel gesloten wieg in stalen buizen met ronde doorsnede;  frontbak voor motorolietank.  OPHANGING telehydraulische voorvork met 40 mm rongen en 135 mm veerweg, achter met progressieve articulatie telehydraulische schokdemper instelbaar in veervoorspanning;  wielafstand 120 mm.  REMMEN 298 mm remschijf voor met remklauw met 2 zuigers, achter  220 mm.  BANDEN Dunlop, mier.  100 / 90-18, post.  130 / 90-17.  AFMETINGEN EN GEWICHT wielbasis 1460 mm, tank van 16 liter;  gewicht 150 kg droog verklaard.  PRIJS: L 10.500.o00 f.c. 
Vertaald door Google Translate
Disign Philippe Starck
Plaats reactie

Terug naar “Documentatie / Folders / Brochures Aprilia MOTO 6.5”