2 mooie houten schaalmodellen

Bestaat hij echt?

Moderators: MotoMan, YOURI

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

2 mooie houten schaalmodellen

Bericht door MotoMan » 06-04-2022 10:50

Deze schaalmodellen zijn gemaakt door een Nederlander die op Balie aan houtbewerking deed. Hij heeft er twee gemaakt van hout. Deze twee zijn nu in het bezit van Erik Gemser en Jeroen Twisk.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(Met Jeroen Twisk)







.
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Re: 2 mooie houten schaalmodellen

Bericht door MotoMan » 09-04-2022 18:41

Afbeelding
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Re: 2 mooie houten schaalmodellen

Bericht door MotoMan » 18-08-2022 08:08

GESIGNEERD!

Dat was een zeer speciale ontmoeting, tijdens de meeting in Noale ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van de Moto 6.5. Door Corona is de meeting twee jaar doorgeschoven maar in 2022 kon deze dus toch plaats vinden. Een speciale videoverbinding was gemaakt met Philippe Starck! Bijzonder om zo de ontwerper van de Moto 6.5 te horen spreken. Het gesprek was in het Engels (want Starck is een Fransman) dus ook redelijk goed te volgen. Hij verontschuldigde zich nog voor het feit dat hij niet persoonlijk had kunnen komen, maar hij had wel voor iedereen die op de meeting er was een fles Prosecco gestuurd (uit zijn prive-collectie). Een zeer leuk (en heerlijk) cadeau!

Tijdens een groot diner in het hotel was er nog een aangename verrassing! Er waren twee speciale gasten gekomen, Alberto Capella en Federico Tasso. De ingenieurs van Aprillia die vanaf het eerste moment samenwerkten met Philippe Starck tijdens het ontwerpen van de scooter de ‘Lama’ en later de ‘Moto 6.5’

De hoofdingenieur Alberto Capella was zelfs een paar maanden in het zomerhuis van Philippe Starck geweest om samen met hem de Lama te ontwerpen. Helaas is dit ontwerp niet verder gekomen dan 3 proto-typen, maar hierdoor was wel een zeer goede band ontstaan.
Naast Alberto Cappella was ook de andere ingenieur Federico Tasso nauw betrokken bij de productie van de Moto 6.5.

Alberto Cappella heeft voorafgaande aan het diner in Noale een uitgebreid verhaal verteld over de ontwerpfase van de Lama en de Moto 6.5, maar helaas was deze voordracht in het Italiaans, dus ik heb er niets van begrepen. Toch was er later een speciaal moment. Ik had een houten model van de Moto 6.5 meegenomen. Dit model (er bestaan er twee van, vervaardigd door een houtbewerker uit Indonesie) werd uitvoerig bewonderd door Alberto Capella en Federico Tasso. De deksel van het kistje is later door beiden gesigneerd. Later vertelde Alberto Cappella mij nog een leuk stukje geschiedenis over het ontwerp van het zadel van de Moto 6.5. Daar waar normaliter een periode van een jaar werd uitgetrokken voor een ontwerp, moest nu in een maand een geschikt model gemaakt worden door een zadelfabrikant in Barcelona. Met een hoop gefoeter is dit gelukt, maar Alberto kon er ook bij vertellen dat de fabrikant ook meteen schoon genoeg had van de opdracht van Philippe Starck en dit niet op deze manier wenste te herhalen. Grappig hoe dat gegaan was dus.

Ik koester nu dit aandenken aan de ingenieurs en de zeer geslaagde meeting in Noale. Jaarlijks wordt er door de ‘Club 6.5 Italia’ een grote meeting gehouden, dus voor 2023 zal ik trachten er weer bij te zijn. Want niet alleen het bezit van een Moto 6.5 is bijzonder, maar ook de meeting met de Club 6.5 is een prachtige belevenis geweest!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
 








.
Disign Philippe Starck
Plaats reactie

Terug naar “Schaalmodel Aprilia MOTO 6.5”