Tot no. 900 kortere voorpoten
Geplaatst: 12-08-2020 21:40
De Motò, tot framenummer ongeveer 900, heeft een iets kortere voorpoten, gecompenseerd door de langere dop. Het verschil is ongeveer 7 mm. Dit is model A (zie label op het frame, onder het zadel).
model B, frame van ongeveer 900 tot ongeveer 1900, heeft de langere steel, die toen de definitieve werd.
Voorpoten met verschillende lengte!
Ja dat kan voorkomen als je een Moto 6.5 hebt die een laag serienummer heeft. Tot de nummer 900 zijn er kortere poten gebruikt. In Nederland behoeven we er normaal gesproken niet op te letten, omdat de eerste serie Moto’-s geproduceerd werden voor de interne markt in Italië. Tenzij je een import- Moto’ hebt die toevallig wel binnen de serie 0 tot 900 past. De reden was dat in de eerste instantie de hoek van de voorvork steiler was. Dat is later iets gecorrigeerd (iets minder steil) met het gevolg iets langer poten. 7 mm maar! Even een klein weetje dus.
Overigens werden de kortere poten gewoon er op gezet en werd er om de juiste totale lengte te krijgen een dikkere dop op gezet. Simpele oplossing dus. Zie de verschillen op de foto’s….:
model B, frame van ongeveer 900 tot ongeveer 1900, heeft de langere steel, die toen de definitieve werd.
Voorpoten met verschillende lengte!
Ja dat kan voorkomen als je een Moto 6.5 hebt die een laag serienummer heeft. Tot de nummer 900 zijn er kortere poten gebruikt. In Nederland behoeven we er normaal gesproken niet op te letten, omdat de eerste serie Moto’-s geproduceerd werden voor de interne markt in Italië. Tenzij je een import- Moto’ hebt die toevallig wel binnen de serie 0 tot 900 past. De reden was dat in de eerste instantie de hoek van de voorvork steiler was. Dat is later iets gecorrigeerd (iets minder steil) met het gevolg iets langer poten. 7 mm maar! Even een klein weetje dus.
Overigens werden de kortere poten gewoon er op gezet en werd er om de juiste totale lengte te krijgen een dikkere dop op gezet. Simpele oplossing dus. Zie de verschillen op de foto’s….: