Type 2:
We weten allemaal dat er twee varianten zijn van de tank van de Moto 6.5. De eerste versie had de hoofdkraan aan de rechter zijde zitten. Het nadeel bleek dat er te veel benzine in de tank achter bleef en dus de actieradius beperkt was. De tweede versie is uitgerust met twee benzinekranen. De hoofdkraan zit daarbij links en een reservekraan rechts. Bovendien zijn de kranen lager geplaatst en is er een benzinepomp extra geplaatst. Tot 6 liter meer actieradius op deze manier.
De reserveonderdeleinlijst (spare part list) is er onduidelijk in. De betreffende tekening (exploded view) geeft een verwarrende info. Ik heb deze tekening met bijbehorende onderdelennummers wat verbeterd. Zie de 4 afbeeldingen. Doe je voordeel er mee.
Engelstalig:
We all know that there are two variants of the tank of the Moto 6.5. The first version had the main tap on the right-hand side. The disadvantage was that too much gas was left in the tank and the range was limited. The second version is equipped with two gas taps. The main valve is on the left and a spare valve on the right. In addition, the taps are placed lower and an additional petrol pump is installed. Up to 6 liters more action radius in this way.
The spare part list (spare part list) is unclear in it. The relevant drawing (exploded view) gives a confusing info. I have improved this drawing with corresponding part numbers. See the 4 images. Take advantage of it.
Zie ook topic over de benzinekraan:
benzinekraan-t392.html