Benzinekraan

Moderators: MotoMan, YOURI

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Benzinekraan

Bericht door MotoMan » 23-03-2019 13:38

Benzinekraan:

De Moto'6.5 heeft dus een paar aanpassingen gekregen na de eerste productielijn. Deze was tussen 1995 en 1997.
Zo is bijvoorbeeld de tank in de eerste instantie uitgerust met een enkelvoudige benzinekraan aan de rechter zijde.

Oude opstelling EERSTE VERSIE
Afbeelding

Oude opstelling, aan linker kant GEEN benzinekraan:
Afbeelding

AfbeeldingAP8102554



LET ER OP DAT DE UITLOOP VAN DE KRAAN NAAR LINKS ZIT. Dat is dus het oude type.

Ook een brandstofpomp ontbreekt bij deze versie met enkelvoudige benzinekraan. Hierdoor blijft er ongeveer 3 liter benzine in de tank achter.


Nieuwe opstelling TWEEDE VERSIE:

Later (tussen 1998 en 2002) is er een dubbele aansluiting gemaakt en is er een brandstofpomp bijgeplaatst. De hoofdkraan werd verplaatst naar de linkerzijde.
Rechts kwam er op een lage punt een reservekraan bij.

Als de hoofdkraan aan de linker kant zit, zit de uitloop aan de rechter kant.!!!!

Afbeelding

Brandstofpomp:
AfbeeldingAP8102408

Rechts bleef als reservekraantje.
Zo kan de volledige inhoud van de tank benut worden.

Nieuwe opstelling reservekraantje: (rechts laag op tank)
Afbeelding

AfbeeldingAP8102692

http://www.motoricambionline.com/produc ... _id=361470

deze van KTM kan ook:

https://picclick.de/Benzin-Verbindungsh ... 40649.html

Indien de kraan dus links zit hoort daar de volgende kraan bij (met uitloop naar rechts dus):

Afbeelding

AfbeeldingAP8102693



Op tekening, rechts onder:
- 18 reservekraantje AP8102692
- 19 benzinekraan AP8102693
- 17 brandstofpomp AP8102408

Afbeelding
Disign Philippe Starck
Plaats reactie

Terug naar “Techniek Aprilia MOTO 6.5 & Rotax 655”