Benzinekraan:Verschil 1e generatie (bouwjaar 1995 / 1996 ) en 2e generatie (bouwjaar 1997 / 1998 ).
Na 1998 is de productie van de Moto'6.5 gestopt, maar de assemblage ging door tot 2002.
De eerste serie Moto 6.5 had een tank met 1 kraan (tot '96 dus). Later is dit verbeterd en is de kraan van rechts naar links verplaatst en aan de rechterkant is daar een speciaal reservekraanje voor in de plaats gekomen. De uitloop van de kraan in de oude situatie liep naar links en de nieuwe kraan naar rechts. Bovendien kwam er een benzinepomp bij.
Op deze manier kon er 3 liter meer benzine afgetapt worden.
Een ander verschil zit in de kleur van de bekabeling. Eerst werd er voor grijs gekozen, maar later is dit zwart geworden omdat de grijze bekabeling te snel verkleurde.
Weet je nog meer verschillen??
De Moto'6.5 heeft dus een paar aanpassingen gekregen na de eerste productielijn. Deze was tussen 1995 en 1997.
Zo is bijvoorbeeld de tank in de eerste instantie uitgerust met een enkelvoudige benzinekraan aan de rechter zijde.
Oude opstelling:
Oude opstelling, aan linker kant GEEN benzinekraan:
AP8102554
https://www.ebay.ie/itm/RUBINETTO-SERBA ... 2865227667
LET ER OP DAT DE UITLOOP VAN DE KRAAN NAAR LINKS ZIT. Dat is dus het oude type. Als de kraan aan de linker kant zit, zit de uitloop aan de rechter kant.!!!!
Ook een brandstofpomp ontbreekt bij deze versie met enkelvoudige benzinekraan. Hierdoor blijft er ongeveer 3 liter benzine in de tank achter.
Later (tussen 1998 en 2002) is er een dubbele aansluiting gemaakt en is er een brandstofpomp bijgeplaatst. De hoofdkraan werd verplaatst naar de linkerzijde. De uitloop van deze linker kraan zit dus naar rechts.
Brandstofpomp:
AP8102408
Rechts bleef als reservekraantje.
Zo kan de volledige inhoud van de tank benut worden.
Nieuwe opstelling reservekraantje: (rechts laag op tank)
AP8102692
http://www.motoricambionline.com/produc ... _id=361470
Indien de kraan dus links zit hoort daar de volgende kraan bij (met uitloop naar rechts dus):
AP8102693
https://www.ebay.de/itm/Kraftstoffhahn- ... 0011.m1850
Op tekening, rechts onder:
- 18 reservekraantje AP8102692
- 19 benzinekraan AP8102693
- 17 brandstofpomp AP8102408
------------------------------------------------------------------------------------
Bekabeling:
De bekabeling was in de eerste instantie grijs. Later is er zwarte bekabeling toegepast, omdat de grijze bekabeling te snel verkleurde.
Grijze bekabeling:
Grijze bekabeling
Zwarte bekabeling: