Visordown.com: The Crusher 4/2008

Moderators: MotoMan, YOURI

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Visordown.com: The Crusher 4/2008

Bericht door MotoMan » 20-06-2018 23:05

https://www.visordown.com/features/to-t ... ia-moto-65

The crusher, still picking small pieces of Norton Nemesis from its teeth, is now preparing to swallow whole the unfortunate Aprilia Moto' 6.5...

Aprilia commissioned French avant-garde designer of the '90s, Philippe Starck to design a motorcycle. What they got was a crime against motorcycling. While quite adept at styling lemon squeezers and kettles for people more interested in making statements than sandwiches in their kitchens, Phil was clearly not the man for the job when it came to designing motorcycles for actual motorcyclists.
Although he actually rides himself, it is hard to imagine exactly what was going through Phil's mind as he twiddled his magic marker. The tank looks like a tea-cosy for one of his famous kettles, the wilfully quaint grey-sleeved cables like something off a John Major replica lawnmower and the queer oval frame putting form well in front of function to contrive an apostrophe shape for no reason whatsoever.
Round it all off with a convex radiator blending into what looks like a colander run over by a bus and then the masterstroke - an exhaust collector box doubling as a bash-plate, and you've got a dinner a dog would die for.

Running on conspicuously unfashionable high-profile tyres (designers do so much enjoy contrariness for its own sake), the Moto' was dropped on a poor unsuspecting public back in '95. The public was hardly ready. They were still trying to cope with Massimo Tamburini's Ducati 916 (you know, one of those rubbish bikes that emerges when you actually ask a motorcycle designer to design a motorcycle).
Aprilia was brave to give Starck a go, but the few Moto' 6.5s you do see are invariably the wheels of other 'designers' or purblind fools with an 'eye' for a bargain. They'd have been better off asking Ralph Lauren to help with the injection-mapping on the RSV.
Take this monstrosity to the jaws of doom and let the metal molars rid us of this pretentious tripe-hound.


De crusher, die nog steeds kleine stukjes Norton Nemesis uit zijn tanden pakt, bereidt zich nu voor om de ongelukkige Aprilia Moto '6.5 te slikken ...

Aprilia gaf de Franse avant-garde ontwerper uit de jaren 90, Philippe Starck, de opdracht om een ​​motorfiets te ontwerpen. Wat ze kregen was een misdaad tegen motorrijden. Hoewel hij heel bedreven was in het stylen van citroenkersen en ketels voor mensen die meer geïnteresseerd waren in het maken van uitspraken dan broodjes in hun keuken, was Phil duidelijk niet de man voor het werk als het aankwam om motorfietsen te ontwerpen voor echte motorrijders.
Hoewel hij eigenlijk zelf rijdt, is het moeilijk voor te stellen wat precies door Phil's gedachten ging terwijl hij zijn magische stift doorhaalde. De tank ziet eruit als een theemuts voor een van zijn beroemde waterkokers, de opzettelijke, schilderachtige kabels met grijze moffen, zoals iets van een John Major replica grasmaaier en het vreemde, ovale frame dat de vorm goed voor de functie zet om zonder reden een apostrofvorm te maken dan ook.
Rond het allemaal af met een convexe radiator die overgaat in wat eruitziet als een vergiet waar een bus overheen rijdt en daarna de meesterstaak - een uitlaatcollectordoos die verdubbelt als een bash-plaat, en je hebt een diner waarvoor een hond zou sterven.

Draaiend op opvallend ouderwets high-profile banden (ontwerpers genieten zo dol genoeg van zichzelf), werd de Moto 'in '95 op een arm nietsvermoedend publiek neergezet. Het publiek was nauwelijks klaar. Ze probeerden nog steeds de Ducati 916 van Massimo Tamburini te verwerken (je weet wel, een van die afvalfietsen die verschijnt als je een motorfietsontwerper vraagt ​​om een ​​motorfiets te ontwerpen).
Aprilia was moedig om Starck een kans te geven, maar de weinige Moto '6.5's die je wel ziet zijn steevast de wielen van andere' ontwerpers 'of purblind dwazen met een' oog 'voor een koopje. Het zou beter zijn geweest om Ralph Lauren te vragen om te helpen met de injectie-mapping op de RSV.
Neem deze wangedrocht aan de kaken van doom en laat de metalen kiezen ons bevrijden van deze pretentieuze pensenhond.

Disign Philippe Starck
Plaats reactie

Terug naar “Reviews (World Wide Web) Aprilia MOTO 6.5”