Moto'6.5 general affairs

Moderators: MotoMan, YOURI

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Moto'6.5 general affairs

Bericht door MotoMan » 18-03-2018 10:16

http://www.kersling.de/moto/general.htm

Vertaling Google:

Motó 6.5 algemene zaken

Deze pagina moet gezien worden als een aanvulling op alle bestaande MOTO-sites. Het is geprobeerd om in het Engels te worden gehouden, want er zijn genoeg MOTO-rijders over de hele wereld en het merendeel van de Engelsen spreekt Engels. Dus laat me eerst beginnen met mijn MOTO-ervaring, te beginnen in oktober 1999.

Er is heel wat te zeggen tegen de moto.

Laat me eerst het belangrijkste doen: ik heb nooit medelijden gehad met het kopen van een moto 6.5. Ik vind het erg leuk, en ik zou niet aarzelen om er opnieuw een te kopen.

De moeilijkheid is het punt dat mijn opvatting even minder objectief is als alle andere opponenten die je zult vinden in een groot deel van de MOTO-fans.

Maar laat me proberen een korte samenvatting te geven van de ervaring die ik heb opgedaan met mijn moto sinds oktober 1999.

Ik besloot opnieuw te fietsen. Ik stopte ongeveer 10 jaar, alleen op 50 cc of scooters. Van tevoren bedacht ik me, welke motor ik zou willen. Ik had een paar favorieten in het verleden: Yamaha SR 500 of Honda 500 XL. Ik hield altijd van een cilindermotoren. Ik wilde geen fiets met een soort "racekarakter" zoals Moto Guzzi LMIII, of Ducati 600/900 (om nog maar te zwijgen over al het Japanse dat ik niet warm kan krijgen).
Uiteindelijk was de SR 500-techniqe robuust, maar ongeveer 15 jaar oud. De modellen die ik zag waren in slechte staat en / of te duur. Alle XL 500 waren een voorbeeld voor de autokerkhof. Ik wilde de hele dag niet repareren. Alle andere één cilindercycli in het bereik van 500/600 ccm hadden veel te veel plastic, wat me aan dinosaurussen deed denken.

Dus uiteindelijk was het een kwestie van smaak die me naar de moto 6.5 bracht. Ik kocht het met 9500 km. Zwart antraciet.

Eerst voelde ik me een beetje onzeker op een "zware" fiets als deze. Dit gevoel is na enkele weken rijden gebleven. Ik denk dat ik alleen maar moest wennen aan dit nieuwe gevoel van motorrijden.

Ik was op zoek naar details: de motor is zonder twijfel. BMW gebruikt de Rotax 650-motor enigszins aangepast voor de "F 650", en de Oostenrijkse Rotax-onderneming staat bekend om hun competentie in motoren. De "Pegaso" gebruikt hetzelfde type ook. Er moet dus voldoende ondersteuning en reserveonderdelen zijn. In feite kunt u ook oliefilters en andere motorslijtonderdelen van elk van deze modellen voor de MOTO gebruiken.

Desalniettemin is er een groot deel dat veel MOTO-rijders zeer snel veranderden: de banden. Ze worden algemeen als slecht beoordeeld. Hoewel ik enkele stuurprogramma's weet die de originele banden van begin tot eind zonder problemen gebruiken.

Het andere probleem dat veel (ook ik) tegenkomt, is het brandstofverbruik. 9 tot 10 liter per 100 km lijkt normaal. Maar met een paar eenvoudige tuningtips kan het verbruik worden aangepast naar ongeveer 6 tot 7 liter / 100 km. Je vindt deze tips ook op de MOTO-site.

Wat moet worden vermeld is een constructie "bug" van de benzinetank. Vroege modellen hadden niet de tweede brandstofkraan en geen brandstofpomp. Het resultaat was dat ongeveer 3 liter brandstof op één kant van de tank werd getrokken en niet kon worden gebruikt. Later veranderde Aprilia deze constructie, zodat alle 16 liter brandstof kon worden verbrand. In feite was het bereik van de oude modellen ongeveer 100 tot 120 km met één tank, met 10 liter voor normaal gebruik en 3 liter in reserve (de andere 3 liter waren niet toegankelijk). Voor die chauffeurs, waaronder ikzelf, waren brandstofbesparende tips zelfs relevanter dan voor anderen, met een nieuwe tank.

Als je in staat bent, moet je op dit detail letten. Als u dat niet bent, zult u het verbruik moeten verminderen. Maar laat maar, ik kan ongeveer 180 km doen voordat ik overschakel om brandstof te reserveren. En na alles is dit niet echt een handicap voor mij.

Al met al beschouw ik de moto als een zeer betrouwbare motorfiets die kan worden gebruikt voor reizen van kleine naar gemiddelde afstand. Tot nu toe had ik geen serieuze technische problemen. En wat ik ook van andere MOTO-fans op het forum weet, er zijn ook geen echte serieuze fans geweest. Afgezien van de gebruikelijke slijtage, olie verversingsintervallen, ketenuitwisselingen, a.s.o. alles werkt goed. Er is mij geen typische "moto-ziekte" bekend.

Over het algemeen zou ik de moto aanraden om te rijden. Het is betrouwbaar en levert weinig problemen op. Het is techniek is modern. De prijs is eerlijk (de prijzen die ze me aanboden waren).

En niet te vergeten: het ziet er echt geweldig uit.

Dus ik hoop dat ik je kan helpen met mijn informatie. Laat me horen hoe je hebt besloten. Doei voor nu.

Disign Philippe Starck
Plaats reactie

Terug naar “Reviews (World Wide Web) Aprilia MOTO 6.5”