Tejo Evers

Leuk als de forumleden zich voorstellen of hun verhaal willen vertellen

Moderators: MotoMan, YOURI

Plaats reactie
Tejo
Berichten: 3
Lid geworden op: 29-04-2019 21:22

Tejo Evers

Bericht door Tejo » 02-05-2019 10:57

Hi allen,

Ik ben Theo Evers en woon in Amsterdam.
Het A-brevet gehaald in militaire dienst toen ik net 18 jaar oud was.
Vanaf die tijd altijd motor gereden.
Van een Honda CB350 Four, Laverda, GoldWing naar een Yamaha Maxim.
In 1985 een mooie motor gespot op het dorpsplein van Quimper tijdens een fotosafari week in Normandië. Bleek een Yamaha VMax te zijn.
In 2001 een nieuwe VMax voor mijn verjaardag gekregen.
Een brute motor met 145 pk in het vooronder en een enorme trekkracht.
In 1995 kwam de Aprilia Moto 6/5 op de markt.
Vond het meteen een mooie motor, maar ja, het vermogen was toen voor mij niet genoeg.
De Moto bleef wel altijd ergens in mijn hersenpan hangen.
In 2009 kocht ik de, toen nieuw op de markt gebrachte, Yamaha 1700.
Nog bruter en nog meer vermogen!
Dan, afgelopen zondag komt Erik Gemser, onze oud voorzitter, met zijn Aprilia Moto 6/5 naar de eerste clubrit in Hellevoetsluis.
Daar was ie weer en ik werd er meteen weer door gegrepen.
Die avond ben ik op het web gaan speuren naar een oranje kleurig model.
Ik vond hem in Brabant voor een redelijke prijs en oranje, net als mijn VMax.
Na een proefrit en het overschrijven van het kenteken, ging ik blij, met mijn meissie in de auto achter mij aan, terug naar Mokum op de Aprilia.
Ik kreeg weer het gevoel van motorrijden toenik in 1973 op de Honda stapte.
Inmiddels heb ik er verschillende delen afgehaald om de motor te kuisen.
Dan een afspraak maken voor een grote onderhoudsbeurt, want met een maat van mij Peter Lokker uit Scheveningen, ook een maat en oud collega van Erik, ga ik in juli dit jaar een "slow toer" maken door Frankrijk over de oude Route des Vacances, de Nationale 7, die loopt van het monument "Point Zero"bij de Notre Dame in Parijs naar de Frans/Italiaanse grens bij Menton.
Natuurlijk ga ik niet met de VMax, maar op de Moto 6/5.
Inmiddels heb ik al een berg informatie op deze site kunnen doorworstelen.
Veel dank daarvoor en hopelijk tot ziens bij een rit!
Afbeelding
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Bericht door MotoMan » 02-05-2019 14:54

WELKOM Tejo alhier!!
Ja we hebben samen al een lange geschiedenis in de Vmax Club Holland (jij PR-man en ik mocht voorzitter spelen) met natuurlijk het allover en onovertroffen grote Guinessbook-ofrecord-poging in mei 2005 op de Pier in Scheveningen.
Meer dan 600 Vmaxen bij elkaar op de boulevard en OP de Pier zoveel er paste. Wat een feest was dat. Vele ritten gemaakt in Nederland, België en verschillende keer zelfs naar de Dolomieten Italie. Ja het kon niet op. Mijn genoodzaakte afstand nemen van m'n fraaie Vmax bleek geen invloed te hebben op mijn betrokkenheid bij de Vmaxclub. Zelfs nog dit jaar twee dagdelen op de motorbeurs in Utrecht gestaan op de stand van de Vmaxclub (ter promotie). En ja dan kom ik uiteraard nog graag naar een meeting van de Vmaxclub, zoals afgelopen zaterdag in Hellevoetsluis. Dat daarmee ook meteen jouw enthousiasme werd aangewakkerd voor de Aprilia Moto 6.5 had ik nooit kunnen vermoeden. Jij als uitgesproken VMAX-liefhebber (ben ik ook nog hoor) die ook oog heeft voor dit bijzondere design van Philippe Starck. Ik was dan ook echt verrast toen je me berichte een originele Moto 6.5 gekocht te hebben. Prachtig vind ik het. Ja er staat hier heel veel leesvoer over de Moto 6.5 dus daar kan je nog even mee vooruit. Wie weet, kunnen we Peter (Lokker) ook nog een keer overhalen. Hij is er gek genoeg voor....Haha!!
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
YOURI
Site Admin
Berichten: 35
Lid geworden op: 14-05-2017 19:40

Bericht door YOURI » 06-05-2019 15:32

Hi Theo!

Welkom hier!
Zo heeft iedereen weer zijn eigen background story hoe die in aanraking is gekomen met de Aprilia Motó 6.5

Groet,
Youri
» Le Civisme Est d'Avant-Garde «
Aprilia Motó 6.5 Orange/Grey 1999
Plaats reactie

Terug naar “Stel Je Voor / Persoonlijk”