Motortrailer MOTOLUG (Volledig demontabel)

Moderators: MotoMan, YOURI

Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Bericht door MotoMan » 13-10-2018 15:46

Ik heb nog eens goed gekeken naar de mogelijkheden voor het bevestigen van de bedrading. Het gaat er om dat de bedrading niet los komt of sleept over de grond. Bij nader inzien denk ik toch niet de bedrading (semi)permanent te bevestigen aan de oprijlaan en dus die extra stekkers er tussen zet. Er zitten m.n. op de achterste gootplaat speciale gleufjes om de bedrading in te borgen. De voorste goot heeft het niet, maar daar verzin ik nog wel iets op. Het meest kwetsbare deel van de bedrading is de oversteek van de Motolug, langs de dissel naar de stekkerdoos. Dat is best een afstand. Daar heb ik dus iets op verzonnen. De bedrading kan ik nu klemmen bovenop de dissel. Ik heb daar een buisklemmetje geplaatst en om de bedrading ter plekke een kunststof hoes gemaakt. Deze plaats ik dan in het klemmetje, waarmee de bedrading niet laag onderdoor zweeft.
Afbeelding
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Bericht door MotoMan » 03-11-2018 15:42

En dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Bericht door MotoMan » 10-04-2019 09:25

Nu is m'n MOTOLUG compleet. Het laatste wat ik nog zocht waren twee aluminium oprijplaten. Er waren er genoeg te koop, maar ik wilde opklapbare en licht van gewicht. Een tijd niet leverbaar, maar sinds kort zijn ze er weer. Kreeg bij een actie zelfs nog 21% korting ook. Dus voor even 100 Euro samen. Niet gek!!
Afbeelding
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Re: Motortrailer MOTOLUG (Volledig demontabel)

Bericht door MotoMan » 26-10-2019 22:16

Vandaag weer eens de Motolug gepakt. Ik had een rit in Duitsland en besloot de heen- en terugreis naar het verzamelpunt te maken met de auto en de trailer. Wel zo ontspannen....

Afbeelding
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Re: Motortrailer MOTOLUG (Volledig demontabel)

Bericht door MotoMan » 30-05-2022 14:09

“THE RETURN OF THE MOTOLUG”


Het zou zomaar de titel van een film kunnen zijn.
Het gaat hier natuurlijk over de handige volledig demontabele motoraanhanger.
De MOTOLUG is tamelijk uniek onder de motortrailers.
Er zijn hele mooie trailers te koop, maar er is er maar 1 die volledig demontabel is.
Juist als je niet de beschikking hebt over een garage of een geschikte stalling, dan in een demontabele aanhanger een uitkomst. Gedemonteerd past hij zelfs in de kofferbak van een auto!


Een paar jaar geleden kon ik zo’n gebruikte MOTOLUG voor een zeer nette prijs op de kop tikken.
Ze zijn erg gewild (nieuw en basic 1350 Euro + extra accessoires) maar zeer sporadisch tweedehands te koop. Als er dan een bijzonder aanbod is, staan de zintuigen op scherp en wordt je hebberig. Zo ook ik! Ik moest er wel een 300 Km voor rijden (heen en terug) maar dat was het dik waard. De aankoop was een groot succes. Ik vulde de trailer nog aan met wat handige hulpmiddelen en de mobiliteit om op pad te gaan met de motor was ineens stukken groter geworden. Een tripje Duitsland was meteen binnen handbereik. Menig tripje gemaakt!!


En dan wordt je benaderd door iemand die ook naar een MOTOLUG op zoek is……..Hij had een forum-discussie gevolgd op Facebook tussen ‘gebruikers’ over de voordelen wat hem enthousiast gemaakt had (en ook hebberig).
Dat liep uiteindelijk uit op een deal wat ik niet kon weigeren. Ik besloot de MOTOLUG te verkopen, want hoewel de opslag geen ruimte innam, ik gebruikte de trailer toch maar incidenteel, zo bleek. Dus hij werd toch maar weer verkocht……. DOEI!


Nou het duurde niet lang en ik had alweer spijt van de impulsverkoop.
Dat zal je altijd net zien. Dan doen zich een paar momenten voor dat zo’n trailer weer super handig zou zijn en moet je opeens naar alternatieven zoeken zoals het huren van een trailer of bij een buurman bedelen voor een aanhanger.
Is natuurlijk geen ramp, maar het handig voor handen hebben is ook wel er prettig……!


Dan gaat er een jaartje voorbij en dan komt er opeens een MOTOLUG beschikbaar, waarbij ik weer meteen op ’scherp’ stond. En dat bracht me enorm aan het twijfelen. Toch weer eentje aanschaffen? Toen de aanbieder ook nog eens enorm zakte met zijn vraagprijs was ik ook meteen (of eigenlijk de MOTOLUG dus) verkocht (aan mij).


Ik heb ‘m vandaag opgehaald (vandaar de titel: “The return of the MOTOLUG”) en ik voel me weer bevoorrecht als trotse bezitter. Ik ben in ieder geval weer klaar voor een motoravontuur, waar dan ook…….Ook al zal ik ‘m maar sporadisch gebruiken……


(Nieuwsgierig geworden? Ze zijn hier nieuw te koop: https://www.motolugnederland.nl )
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Re: Motortrailer MOTOLUG (Volledig demontabel)

Bericht door MotoMan » 05-08-2022 21:13

Nog een goede tip voor het monteren van de Moto op de Motolug:

Het gebruiken spanbanden is noodzakelijk.
Maar het meest irritante is als de lijnen te kort of te lang zijn.
Daar is een uitstekende oplossing voor: DE AUTOMATIESCHE SPANBAND.
Even Googlen naar de prijzen (twee stuks voor 30 Euro incl. verzenden is mogelijk)

Voorbeeld:
https://www.bol.com/nl/nl/p/automatisch ... ontent=txl

Afbeelding










.
Disign Philippe Starck
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”