IVANO BEGGIO (73) overleden 13-3-'18

Moderators: MotoMan, YOURI

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

IVANO BEGGIO (73) overleden 13-3-'18

Bericht door MotoMan » 13-03-2018 16:22

De oud president en eigenaar Ivano Beggio is op 13-maart 2018 op 73 jarige leeftijd overleden na een lange periode van ziekte:

https://translate.google.com/translate? ... rev=search

http://www.worldsbk.com/en/news/2018/Go ... of+Aprilia

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grugenheimpooster ondertekend door Ivano Beggio:

Afbeelding


Afbeelding


Ivano Beggio en Philippe Starck:
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
YOURI
Site Admin
Berichten: 35
Lid geworden op: 14-05-2017 19:40

Bericht door YOURI » 16-03-2018 23:02

https://youtu.be/c0PJnahklW0

Uitvaart van Ivano Beggio onder begeleiding van enkele Motó 6.5 bikers.
» Le Civisme Est d'Avant-Garde «
Aprilia Motó 6.5 Orange/Grey 1999
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Bericht door MotoMan » 17-03-2018 19:39

Heeft ook de krant gehaald (in Italie)
In de "LA TRIBUNA DI TREVISO". 17 Marzo 2018


Afbeelding
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Bericht door MotoMan » 06-09-2018 22:37

http://bearacerclub.aprilia.com/design- ... -moto-6-5/

Dit is het boek (in het italiaans):


Afbeelding

https://www.ebay.it/itm/BEPPE-DONAZZAN- ... Sw0exaMDNh
Afbeelding

Compromisloos design: het verhaal van de Aprilia Motò 6.5
"Precies daar kwam het idee van een prachtige, zeldzame fiets om gebruikt en geliefd te worden tot leven. Niet zomaar een motor, maar "DE" motor". "Deze keer met slechts één enkele noodzaak: een ding van schoonheid".
Ik sprak er met Philippe Starck over en bracht de tekeningen mee van wat de Motò zou worden naar Noale: een stuk beeldhouwwerk, zoals het bedoeld was en ik vond het geweldig vanaf het moment dat ik het op dat stuk posterboard schetste.
Dat was de fiets die ik wilde.
De essentie van de fiets: de beste van wat was geweest en het beste van wat nog moest komen, het ultieme, het eeuwige. Minimaal qua materie, het maximum qua geest".

Deze woorden, ontleend aan het boek met de titel "Il Signor Aprilia", letterlijk "Mr. Aprilia "(geschreven door Beppe Donazzan en uitgegeven door Marsilio), beschrijven gepassioneerd en nauwkeurig de visionaire geest die de geboorte gaf aan een echt iconische en buitengewone Aprilia, namelijk de Aprilia Motò 6.5. Het verhaal vertelt over een vrijwel uniek exemplaar in het scenario van in massa geproduceerde tweewielers en een waarin design bovenaan de prioriteitenlijst stond en bijna al het andere een kwestie van compromis was; de geboorte van iets dat een cult icoon was waarvan het succes niet alleen door verkoopcijfers gedicteerd moest worden, maar ook door zijn vermogen om te verrassen en de vele onderscheidingen die het zou ontvangen. Wat was de hoogste eerbetuiging van allemaal, vraag je? Nou, wordt tentoongesteld in het Guggenheim Museum in New York.

Je hebt het gevoel dat je al iets ongewoons onder ogen ziet tijdens de Bologna Motor Show in 1994, wanneer de aandacht van bezoekers en de industriepers wordt gekatalyseerd door het nieuwe schepsel "Made in Noale".
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Bericht door MotoMan » 01-02-2019 17:02

https://www.youtube.com/watch?v=AEo9CkD ... KxDOoGk08M

Interview met IVANO BEGGIO.
Na 8 minuten gaat het over de Aprilia MOTO 6.5

Mooi verhaal!!
WHAT IS IVANO BEGGIO SAYING ABOUT THE MOTO 6.5;



Talking about the Aprilia Moto 6.5, the Moto has been, how to say, my own personal idea.
I did meet Philippe Starck, who is one of the great designers in the world.
Still alive and at that time (1992) he was a young 40 years old.
Already successful at the time, but not as big as he is now,
We asked him if he would have liked to design a motorbike.
Philippe was passionate about bikes, so it felt like we done him a favour!
The Moto had a huge communication succes worldwide.
We had incredible request!
But mass production took long time and the Moto arrived on the market one year later.
Maybe too late and most of the excitement about te Moto was diminished.
We sold a limited number of 7000 bikes.
But I believe everyone of those have gained value and will even more in the future!
Moto present in every museum worldwide.
Like a work of art.
But if I could go back at that time, maybe I would have used different kind of engine.
At time we didn’t have the resources to create an engine with automatic gearbox with a strong acceleration.
It would have helped, but I am happy with the production of the Moto.
I own one myself.
I ride the Moto a lot.
But why creating the Moto?
Maybe it was an ambitious dream.
Philippe and I wanted to create an European bike.
In the States there was Harley and Davidson.
They had success, but it was an American bike.
But our dream was to create an European bike!
Probably Europeans preferred more powerful motorbikes.
More aggressive and sporty.
See the example of success of the Aprilia Tuono and the Ducati Monster.
They wanted more powerful and agresive motorcycles.
Different clientele from the Americans.
We dramt of a ‘gentle’ European bike with looked different from the mass.
And nowadays still a work of art!
I still like it today.
It has no time.
It is a bike with no time.
This has been one of the many journeys of my life and the Aprilia’s life.
Trying to innovate all the time, product, design and everything els.
WAT ZEGT IVANO BEGGIO OVER DE MOTO 6.5;

Over de Aprilia Moto 6.5 gesproken, de Moto was, hoe zeg je dat, mijn eigen persoonlijke idee.
Ik ontmoette Philippe Starck, die een van de beste ontwerpers ter wereld is.
Hij leefde nog en was toen (1992) 40 jaar oud.
Al succesvol op het moment, maar niet zo groot als hij nu is,
We vroegen hem of hij graag een motor had willen ontwerpen.
Philippe had een passie voor motoren, dus het voelde alsof we hem een ​​plezier hadden gedaan!
De Moto had wereldwijd een enorm communicatiesucces.
We hadden ongelooflijke verzoeken!
Maar massaproductie duurde lang en de Moto kwam een ​​jaar later op de markt.
Misschien te laat en het grootste deel van de opwinding over de Moto was verminderd.
We hebben een beperkt aantal van 7000 fietsen verkocht.
Maar ik geloof dat iedereen daarvan waarde heeft erkend en nog meer in de toekomst zal hebben!
Een Moto aanwezig in elk museum wereldwijd.
Als een kunstwerk.
Maar als ik op dat moment terug zou kunnen gaan, had ik misschien een ander soort motorblok gebruikt.
Op het moment hadden we niet de middelen om een ​​motorblok te maken met een automatische versnellingsbak met een sterke versnelling.
Het zou hebben geholpen, maar ik ben blij met de productie van de Moto.
Ik heb er zelf een.
Ik rijd veel met de Moto.
Maar waarom de Moto maken?
Misschien was het een ambitieuze droom.
Philippe en ik wilden een Europese fiets maken.
In de Verenigde Staten was er Harley en Davidson.
Ze hadden succes, maar het was een Amerikaanse motor.
Maar onze droom was om een ​​Europese motor te maken!
Waarschijnlijk gaven Europeanen de voorkeur aan krachtigere motorfietsen.
Meer agressief en sportief.
Zie het voorbeeld van het succes van de Aprilia Tuono en het Ducati Monster.
Ze wilden krachtige en agressieve motorfietsen.
Verschillend van klanten als de Amerikanen.
We dachten aan een 'zachte' Europese fiets met een andere uitstraling dan de massa.
En tegenwoordig nog steeds een kunstwerk!
Ik vind het nog steeds leuk vandaag.
Het heeft geen tijd.
Het is een tijdloze motor.
Dit is een van de vele reizen in mijn leven en het leven van de Aprilia geweest.
Proberen te blijven innoveren, in product, in ontwerp en alles er omheen.
Disign Philippe Starck
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”