Bagage op het rek in passende tas

Moderators: MotoMan, YOURI

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Bagage op het rek in passende tas

Bericht door MotoMan » 27-11-2019 14:14

Deze tip vond ik in de fotogalerij van het Duitse forum. Het gaat over het meenemen van bagage op het bagagerek van de Moto 6.5. Het rek is niet erg groot en het is moeilijk daar bagage op vast te zetten of mee te nemen. Sommigen hebben er een helmkoffer op gemonteerd, maar er mooi staat dat niet. Op LOUIS.DE kan je een geschikt bagagetasje vinden van het merk MOTO-DETAIL (leuke woordspeling, een detail voor de Moto’). Kost maar 20 Euro (+ shipping) . Ik heb inmiddels deze tas gekocht om mijn regenpak en dikke handschoenen er in mee te kunnen nemen.

Translated in English:
I found this tip in the photo gallery of the German forum. It is about carrying luggage on the luggage rack of the Moto 6.5. The rack is not very large and it is difficult to secure or carry luggage on it. Some have mounted a helmet case on it, but it doesn't look nice. On LOUIS.DE you can find a suitable luggage bag from the brand MOTO-DETAIL (nice pun, a detail for the Moto ’). Only costs 20 Euro (+ shipping). I have bought this bag to take my rain suit and thick gloves with me.


https://www.louis.de/artikel/gepaecktra ... r=10025356

AfbeeldingAfbeelding
afbeeldingen afbeeldingen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Re: Bagage op het rek in passende tas

Bericht door MotoMan » 31-12-2019 21:07

Ik heb de tas wat aangepast.
Eerst keek ik of deze goed passend was op het bagagerek.
Nou hij is er uitstel kind voor geschikt.
De grootte is keurig passend.
Op onderstaande foto is deze met 3 riempjes bevestigd (1 riempje is verwijderd)

Afbeelding
ebay dragon 1 6

Vervolgens heb ik 1 riempje vervangen door een plastic klem:

Afbeelding

De klem van de zijkant:

Afbeelding

Als extra detail vond ik het wel leuk het logo op de tas wat aan te passen:

Afbeelding
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Re: Bagage op het rek in passende tas

Bericht door MotoMan » 06-10-2020 09:44

DIT IS HET VERHAAL VAN HET BAGAGETASJE.

Op de meeting van 27 September had ik het tasje op mijn bagagerekje zitten. Het tasje van ‘Moto-Detail’ is precies op maat voor het originele rekje voor de Moto 6.5. Het is verkrijgbaar bij Louis.nl. Maar dan ben je er bijna. Het tasje is (zoals het is) wel vast te zetten op het rekje, met de 4 bandjes, maar dan hangen die bandjes er wat losjes bij en dat ziet er niet fraai uit. Bovendien kan het tasje wat verschuiven en wordt het wat vormloos. Dat kan anders dacht ik. Als eerste heb ik de bodem wat verstevigd (en zit dus in het vak met klittenband aan de onderzijde). Vervolgens heb ik twee bandjes verwijderd (met zeer scherp mesje). Eentje vervalt definitief, maar de achterste wordt vervangen door een kunststof clip die precies over de bagagebeugel past en daardoor goed vast zit. De twee nog bestaande bandjes zijn voor de bevestiging aan de zijkant (en ingekort zie je ze bijna niet meer). Als sluitstuk heb ik het bestaande logo van ‘Moto-Detail’ wat opgepimpt met het Moto 6.5 logo. Ik gebruik het tasje zelf voor het opbergen van mijn regenpak (past precies), maar je kan er van alles in opbergen natuurlijk (handschoenen of gereedschap of bankje met reserve benzine of je lunch enz enz. Ik heb nu op verzoek een tweede gemaakt……. Best wat werk, maar ik maak graag weer een MOTO’6.5-fan blij….
Disign Philippe Starck
Plaats reactie

Terug naar “Bagagerek van de Aprilia MOTO 6.5”