Schokbreker vervangen

Moderators: MotoMan, YOURI

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Schokbreker vervangen

Bericht door MotoMan » 28-12-2019 21:17

https://www.genialmotor.it/en/46632-apr ... wze01.html

Het vervangen van de schokbreker kan de vering enorm verbeteren.
Standaard staat de Mono-schokbreker vrij slap.
Een BITUBO schokbreker zal dit verbeteren.

Geschikt type: BITUBO WZE01

Afbeelding

Afbeelding
site pic
Disign Philippe Starck
Gebruikersavatar
MotoMan
Site Admin
Berichten: 1082
Lid geworden op: 14-05-2017 12:00

Re: Schokbreker vervangen

Bericht door MotoMan » 22-05-2020 10:36

Nog een artikel over het verbeteren van de schokbreker:

(zie het artikel tussen de andere tips)

http://greasygreg.blogspot.com/2017/02/

(vertaling uit Google:)
Nu is de Moto 6.5 zonder twijfel een beetje een verworven smaak. Het is ontworpen door Philippe stark en zelfs twintig jaar later polariseert het de toeschouwers. Er zijn eigenlijk maar twee meningen: liefde of haat en niet veel daartussenin. Om duidelijke redenen valt mijn vader in de eerste categorie. De styling was nogal avant-garde, onder de motorkap was het meer gebruikelijke hardware afkomstig van de Aprilia Pegaso, met de bekende 650cc Rotax-single.

Nu werd de technische kant van deze Moto 6.5 goed verzorgd, maar toch was de achterschokbreker zo dood als maar kan. Helaas, hoewel veel van de componenten van de Pegaso waren gehaald, was de standaard achterschokbreker dat niet. Gelukkig na veel onderzoek zouden de standaard achterschokdempers van zowel een Bandit 600 (Mk. II) als een SV650 beide moeten werken, waarbij de laatste iets (15 mm) langer is met een totale lengte van 335 mm.

De schok krijgen is vrij eenvoudig, maar vereist het verwijderen van veel onderdelen.

Zoals eerder vermeld, is de SV650-schok 15 mm langer dan een Bandit 600-schok. Dat is helaas precies die 15 mm te lang.

De andere metingen waren uit, maar op een redelijk goede manier: het bovenste uiteinde was vijf millimeter smaller en de gaffel aan het onderste uiteinde vijf millimeter breder. Niets dat een paar ringen konden oplossen.
Disign Philippe Starck
Plaats reactie

Terug naar “Sleutelen en zelf doen Aprilia MOTO 6.5”